بهزاد تیمورپور، در گفتوگو با رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، درباره وضعیت برنامههای این سازمان در روزهای آغازین محرم گفت: پیش از هر صحبتی، جا دارد که از مردم عزاردار شهر تهران به دلیل استقبال بیش از حد انتظار ما از برنامههای اعلامشده در میدان امام حسین (ع) تشکر کنم. این استقبال نشان داد که مردم انقلابی و مذهبی شهر تهران آمادهتر و جلوتر از برنامههای اعلامی هستند.
مدیر آفرینش، پایش و راهبری اجرای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: این سازمان با نظر شهردار تهران و دکتر صلاحی در اجرای برنامههای فرهنگی میدان امام حسین(ع) اقدامات موثری داشت. این در حالی است که قرار بود، ما در دهه اول محرم برنامهریزی نداشته باشیم و برنامههای سازمان را از دهه دوم آغاز کنیم. ولی با آغاز رسمی برنامههای سازمان در دهه اول، بیش از ۹۰ درصد مصوباتی که روی کاغذ داشتیم، در حوزه میدانی اجرایی شد.
وی درباره میزان استقبال و درخواستهای مردمی به اجرای چنین برنامههای عمومی گفت: مردمی که در میدان امام حسین(ع) حضور داشتند، پیوسته از مسولان حاضر در این برنامه درخواست میکردند که برای هر ۲۴ ساعت میدان امام حسین(ع) برنامه مشخصی را در طی سال در نظر بگیرند. این استقبال تا حدی بود که حداقل یک چهارم از وقت تمام دست اندرکاران حاضر در برنامه به پاسخگویی درخواستهای مردم مبتنی بر اجرای برنامههای متعدد در میدان امام حسین(ع) در طی سال اختصاص مییافت. البته مردم از انتخاب موضوعات غرفهها و سبک چینش آنها نیز تشکر میکردند.
مدیر آفرینش، پایش و راهبری اجرای سازمان فرهنگی هنری افزود: برنامههای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در بستری مناسب و آرام در ایام دهه اول محرم اجرایی شد و همه مراحل بر اساس برنامهریزیهای از پیش طراحیشده انجام شد و بابت این هماهنگی خداوند را شاکریم. گفتنی است، اعضای شورای شهر و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بازدید از برنامههای میدان امام حسین (ع) علاوه بر تایید برنامه، درخواست استمرار آن در طی سال را داشتند.
تیمورپور درباره استقبال مخاطبان از برنامههای عزاداری میدان امام حسین(ع) گفت: در این برنامه علاوه بر حضور خانوادههای علاقهمند و مذهبی، جوانان در تیپهای مختلف نیز حضور یافتند و این ادعا در تمام تصاویر ثبتشده موجود است و موجب خوشحالی و شکرگزاری ما نیز شده است.
وی با اشاره به سبک مدیریتی جدید در این برنامه افزود: یکی از اتفاقهای مهم در برپایی این مراسم، عدم درگیری سازمان در اجرای برنامهها بود. این برنامه با محوریت مدیریت مناطق پیش رفت. شاید بتوان گفت که سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای نخستین بار توانست نقش بالادستی خود را در راهبرد اجرای فرهنگی رعایت کند و به مدیریت مناطق اهتمام دهد و آنها نیز خود را با نگاه سازمان تطبیق دهند. یکی از نقاط مثبت کار این بود که هر منطقه مسئول، یک منطقه معین نیز به همراه داشت که موجب میشد نقیصهها به راحتی رفع شود. این نوع عملکرد نوعی روش مدیریت اسوه اسلامی در حوزه فرهنگ بود که قابل ارائه به دیگر نهادها و مسئولان نیز است.
تیمورپور در ادامه درباره تنوع برنامههای موجود در این برنامه و احترام به سلیقههای مختلف مخاطبان گفت: ۵۰ شب برنامه فرهنگی موجب شده است که مدیران نگاه درازمدتی به برنامه میدان داشته باشند. برای نمونه برنامههای تعزیه نیز به شدت مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است. و حتی تعداد تکیهها بر اساس برنامه و مصوبات جلسات قبل از محرم، از ۸ تکیه به ۱۴ تکیه رسیده است. تکیههای فرهنگ و کودک و سبک زندگی ایرانی-اسلامی از جمله تکیههای جدید هستند. مخاطبان از تکیه بصیرت و تشیع انگلیسی نیز استقبال زیادی کردند و این نشان میدهد که آنها چقدر سواد رسانهای بالایی دارند. این استقبال و تاکید مسئولان بازدیدکننده موجب شد که کار تکیه بصیرت و تشیع انگلیسی را در دیگر برنامه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز اجرایی کنیم.
وی در پایان گفت: از آنجا که طبق دستور دکتر صلاحی، قرار است میدان امام حسین(ع) به نخستین فرهنگسرای روباز تبدیل شود، از مدیران بعضی فرهنگسراها و مناطق خواستهایم که برخی از برنامههای میدانی خود را زین پس در این میدان اجرا کنند. به این ترتیب، مرکزیت میدان امام حسین(ع) برای کارهای فرهنگی ترویج خواهد شد.